Gepubliceerd op: 10 augustus 2018
Houd uw klant tevreden en de rest volgt vanzelf
Wanneer u werkt met glas kunt u aan het bestaande product niet veel verbeteren ten opzichte van uw concurrenten. Waar u wél onderscheidend op kunt zijn is de manier waarop u omgaat met uw klanten. Een optimale klantgerichtheid zorgt ervoor dat klanten tevreden zijn met wat u voor ze doet, én dit doorvertellen aan anderen. Er bestaat geen betere aanbeveling dan van een tevreden klant!
Vijf tips voor een betere klantenservice:
- Wees open naar een klant, geef duidelijk aan wat ze kunnen verwachten en wat ze zelf kunnen doen of voorbereiden.
- Door efficiënt te handelen en korte lijnen te hanteren kunt u een klant direct een oplossing bieden. Bijvoorbeeld door na het inmeten van een raam direct een afspraak te maken in plaats van te wachten met het in behandeling nemen van een opdracht.
- Problemen zijn er om op te lossen, niet om te analyseren. Wilt u uw klanten behouden, zorg er dan voor dat eventueel ongenoegen direct wordt opgelost. De reden ervan en waar de schuld ligt komt dan later wel; door adequaat te handelen ontstaat er in elk geval geen frictie.
- Wees zelf niet te beroerd om de handen uit de mouwen te stelen als het druk is. Klanten waarderen het wanneer u laat zien dat u hart voor de zaak heeft.